Ivan Passer, blízký spolupracovník Miloše Formana, který v roce 1965 úspěšně debutoval Intimním osvětlením, v adaptaci stejnojmenné povídky ze sbírky Perličky na dně líčí navenek ospalou letní atmosféru v předměstské hospodě. Aktéry vyprávění jsou jednotliví hosté, kteří vstupují do vzájemných interakcí – ať už vědomě nebo tím, že se ocitli ve stejném časoprostoru. Arogantní mladík popouzející vznětlivého hostinského, čtveřice hráček karet, bývalý fotbalista s kastrolem kyselého zelí a elegantní žena procházející se po ulici – ti všichni jsou vtaženi do dění, jemuž dodává dynamiku nedaleko probíhající fotbalový zápas. Prohrané nedělní utkání, na které se procházející fanoušci furiantsky těšili, je ozvukem kolektivní marnosti: přání a tužby jednotlivých postav jsou spíš součástí letního snění obracejícího se zpět k minulosti než impulsem k činu… Ivan Passer se ve Fádním odpoledni projevuje jako mistr navenek bezvýznamných pomlk a nevyřčených vět, jejichž prostřednictvím obnažuje s lakonickou laskavostí existenciální bezčasí lidské existence. Ve snímku, jehož kameraman byl Jaroslav Kučera, se mezi bezejmennými hosty objeví i autor literární předlohy a spoluautor scénáře Bohumil Hrabal.
Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.