Scéna z filmu Útok na Prahu
Scéna z filmu Útok na Prahu
Scéna z filmu Útok na Prahu
Sdílet přes
  • Facebook
  • Twitter

Útok na Prahu

Režie
Rok 
1936
Země
  • Česká republika
Délka
10min 
Jazyky ve filmu 
Titulky 

Krátký film, využívající záběrů z cvičného poplachu z roku 1936, vznikl jako součást větší série snímků, které si v rámci preventivní propagační kampaně objednala Civilní protiletecká ochrana. Pomocí příruček, plakátů i filmů bylo upozorňováno na potenciální hrozbu válečného útoku, byly předváděny modelové situace, které mohou postihnout i civilní obyvatelstvo, a prezentovány možnosti, jak na tyto situace reagovat. Snímek nebyl opatřen žádným komentářem, závěrečné slogany jeho mezititulků však jednoznačně vybízely k vlastenecké obraně – se specifickým zacílením na ženy.

Film bohužel není dostupný :(

V našem aktuálním programu ale objevíte další skvělé filmy.

Detaily

  • Originální název
    Útok na Prahu
  • Režie
  • Scénář
    Karel Melíšek
  • Kamera
    Josef Bulánek, Jan Roth, Josef Střecha, Jaroslav Tuzar
  • Hudba
    Josef Stelibský
  • Délka
    10 min (1-15 min.)
  • Rok
    1936
  • Země
    • Česká republika
  • Barva
    • Černobílý
  • Distribuce
      • Národní filmový archiv
      • Závišova 502/5
      • 14000 Praha 4
      • Česká republika
      • web: http://nfa.cz/

Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.

Členové Doc Alliance

Chcete být pravidelně informováni o našem filmovém programu?

Odesláním registrace k Newsletteru souhlasím se zasíláním obchodních sdělení elektronickými prostředky a souvisejícím zpracováním osobních údajů pro účely zasílání Newsletteru Doc-Air Distribution s.r.o. a potvrzuji, že jsem si přečetl(a) Zásady zpracování osobních údajů, textu rozumím a souhlasím s ním, přičemž beru na vědomí práva zde uvedená, zejména právo na námitky proti provádění přímého marketingu.

Poslat svému Junioru

Zavřít