Velmi osobní film vzešel z materiálu, který Michael Pilz natáčel v desetiletí od roku 1994 na různých místech světa včetně Afriky, jižní Indie, Turecka či Kuby. Režisér spojuje záběry v subjektivně autentický celek, který využívá nelineárních rozptýlených procesů lidské paměti a představivosti. _ Jenom autorova zkušenost zdůvodní sepjetí záběru dvou černých psů na prašné cestě kdesi v Africe s pohledem přes zamrzlé okno rakouského bytu. Je to ale tvůrčí jistota, která mu dává kinematografickou platnost a jež nahodilost promění ve vnitřní zákonitost díla. _ Kamera se přibližuje k zácloně, dotýká se její průsvitné tkané struktury. Film neznamená odhalit neviditelné, ale neučinit viditelným to, co má zůstat skryto. Pilze zajímá moment pohledu, kdy se zaznamenaný objekt ztrácí jako dokumentární znak a stává se součástí abstraktního myšlení. _ Režisér poskytuje objektům filmovou přítomnost, aby je učinil ještě záhadnějšími. Film je pro něj rozjímáním, jímž vyzývá diváka, aby se také vydal měkkou cestou snění. _ Základním médiem vidění je pro Pilze film jako minuciózní svorník dojmů, vjemů a útržků vzpomínek, v němž se vypravěč sám může stát objektem, aby podal mnohoznačnou výpověď o situaci moderního člověka.
Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.