Experimentální film Podle čaroděje vychází ze ztraceného filmu surrealistické umělkyně Alice Rahon, která ve čtyřicátých letech dvacátého století pracovala na experimentálním snímku Čaroděj (Le Magicien).
Experimentální film Podle čaroděje vychází ze ztraceného filmu surrealistické umělkyně Alice Rahon, která ve čtyřicátých letech dvacátého století pracovala na experimentálním snímku Čaroděj (Le Magicien). V něm vyprávěla příběh čaroděje žijícího na dně moře, jenž byl posledním přeživším nukleární katastrofy, která měla zničit celý svět. Filmový debut Alice Rahon se však ještě před dokončením ztratil; zůstalo po něm jen několik fotografií z natáčení a vzpomínky tvůrců. Lea Petříková se touto skutečností volně inspirovala a vytvořila svou vlastní experimentální verzi příběhu o ztraceném filmu, v němž se mísí legenda o čaroději s životními peripetiemi umělkyně Rahon i úvahy o tom, co vlastně určuje hodnotu uměleckého díla – může se i ztracené, tedy neviditelné dílo stát podstatným? Vzniká tak vizuální báseň přesahující hranice zemí i představivosti. Postava Alice Rahon prochází místy své minulosti, aby se znovu setkala s čarodějem, věčně obracejícím skutečnost. Kde se ocitneme, když zkusíme spatřit neviditelné?
Ve spolupráci s