Jawad Sharif (Pákistán)

Jawad Sharif is an award-winning filmmaker who has come into prominence for exploring the often-ignored social subjects. His work focuses on the interface between the dominant culture and the real impact on people, society and the environment. He is among the rare filmmakers who are proficient in weaving compelling visuals and narratives in both fiction and non-fiction films.

Jawad is an alumnus of the Swedish Institute and Institut Fur Auslandsbeziehunge, Germany. He was awarded a scholarship at the UCLA School of Theater, Film, and Television in 2016. Jawad is also the Festival Director of Asia Peace Film Festival and jury member of the Jaipur Library Academy Awards, India.

His feature film, Indus Blues is the story of the struggle of indigenous musicians and craftsmen of Pakistan, who are barely surviving in an indifferent society. This documentary has gained a cult following in Pakistan and has garnered significant attention on the international film festivals circuit including CPH:DOX – Denmark, DOKUFEST – Kosovo, DOCfeed – Netherlands, Valle Film Festival – Mexico, Regina International Film Festival – Canada, DOKUARTS – Germany & many more. He has also won several awards for his film K2 & the Invisible Footmen, which has been screening around the world.

Filmografie

  • Indus Blues
    2018

Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.

Členové Doc Alliance

Chcete být pravidelně informováni o našem filmovém programu?

Odesláním registrace k Newsletteru souhlasím se zasíláním obchodních sdělení elektronickými prostředky a souvisejícím zpracováním osobních údajů pro účely zasílání Newsletteru Doc-Air Distribution s.r.o. a potvrzuji, že jsem si přečetl(a) Zásady zpracování osobních údajů, textu rozumím a souhlasím s ním, přičemž beru na vědomí práva zde uvedená, zejména právo na námitky proti provádění přímého marketingu.

Poslat svému Junioru

Zavřít