Fotografie není k dispozici.

Stéphane Brizé (Francie)

Stéphane Brizé (1966) je filmový scenárista, režisér, herec a producent. Pracoval jako technik v televizi, studoval herectví a věnoval se také divadelní režii. V roce 1993 natočil krátký film Bleu dommage, následoval středometrážní snímek L’oeil qui traîne (1996) a v roce 1999 celovečerní hraný debut Le bleu des villes (Modř měst), oceněný na festivalech v Deauville a Namuru. Zájem o citové, vztahové a sociální problémy projevil i v následujících hraných titulech* Je ne suis pas là pour être aimé* (Nejsem tu, abyste mě měli rádi, 2005), Entre adultes (Mezi dospělými, 2006), Mademoiselle Chambon (Slečna Chambonová, 2009 – César za nejlepší adaptaci), Quelque s heures de printemps (Pár hodin jara, 2012), a netradičním dobovém snímku Příběh jednoho života *(2016), který je adaptací románu Guy de Maupassanta. Brizého nejúspěšnější dosavadní film *Zákon trhu (2015) přinesl Vincentu Lindonovi Cenu za nejlepší mužský herecký výkon na festivalu v Cannes.

Filmografie

  • Do boje
    2018
  • Příběh jednoho života
    2016
  • Zákon trhu
    2015
  • Pár hodin jara
    2012
  • Slečna Chambonová
    2009
  • Mezi dospělými
    2006
  • Nejsem tu, abyste mě měli rádi
    2005
  • Modř měst
    1999
  • L’oeil qui traîne
    1996
  • Bleu dommage
    1993

Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.

Členové Doc Alliance

Chcete být pravidelně informováni o našem filmovém programu?

Odesláním registrace k Newsletteru souhlasím se zasíláním obchodních sdělení elektronickými prostředky a souvisejícím zpracováním osobních údajů pro účely zasílání Newsletteru Doc-Air Distribution s.r.o. a potvrzuji, že jsem si přečetl(a) Zásady zpracování osobních údajů, textu rozumím a souhlasím s ním, přičemž beru na vědomí práva zde uvedená, zejména právo na námitky proti provádění přímého marketingu.

Poslat svému Junioru

Zavřít