Chris Marker se narodil 29. července 1921 jako Christian François Bouche-Villeneuve v Neuilly-sur-Seine ve Francii. Za druhé světové války se připojil k francouzskému odboji. Po válce začal psát a točit filmy. Navštívil mnoho socialistických zemí a své zážitky dokumentoval ve filmech a knihách. Snímek I sochy umírají/ Les statues meurent aussi (1953), který natočil spolu s Alainem Resnaisem, byl jedním z jeho prvních antikoloniálních filmů.
Na mezinárodním poli se proslavil krátkým snímkem Rampa/ La Jetée (1962). Film o experimentu cestování v čase v době po nukleární válce tvoří série nafilmovaných fotografií, které se různě rychlým tempem, s minimální narací a zvukovými efekty skládají ve filmovou fotomontáž. Snímek inspiroval Mamoru Oshiho k natočení prvního hraného snímku The Red Spectacles (1978) (a později filmu Avalon) a rovněž Dvanáct opic/ Twelve Monkeys (1995) Terryho Gilliama.
V roce 1982 Marker dokončil film Bez slunce/Sans Soleil, ve kterém posouvá hranice dokumentárního žánru. Je to zároveň esej, montáž a směs dokumentu, fikce a filosofického komentáře, vznášející se v atmosféře snu a sci-fi. Hlavní témata představují Japonsko, Afrika, (vymazaná) paměť a cestování. Sekvence uprostřed filmu odehrávající se v San Franciscu silně odkazuje na Vertigo Alfreda Hitchcocka.
Během práce na snímku Bez slunce se Marker začal hlouběji zajímat o digitální technologie, což vedlo k natočení filmu Level 5 (1996) a Immemory (1998, 2008), interaktivního multimediálního CD-ROMu vytvořeného pro Centre Pompidou (francouzská verze) a pro Exact Change (anglická verze). Pro muzeum moderního umění v New Yorku vytvořil Marker v roce 2005 devatenáctiminutovou multumediální instalaci Owls at Noon Prelude: The Hollow Men ovlivněnou stejnojmennou básní T.S. Eliota.
Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.