Mezi březnovými stávkami roku 1967 v továrně na textil Rhodia ve francouzském Besançonu a návratem stávkujících dělníků do práce v továrnách Peugeotu v Sochaux vznikla na popud Chrise Markera a jeho přátel takzvaná „skupina Medvědkin“ (pojmenovaná na počest režiséra Alexandra Medvědkina, souputníka ruských montážníků), jejíž členové se zabývali režií, produkcí a distribucí politických filmů. A co všechno tyto filmy znamenaly? Vzbouření proti totálnímu nedostatku akce, splněný sen o spolupráci dělníků a intelektuálů, pendlování z Paříže do provincií a zpět, skutečně hodnotnou debatu oproti debatě, jejíž hodnota je jen komerční, návrat kamery do továrny po mnohaleté pauze (zhruba od roku 1936), ztělesněnou víru v sílu filmu, v jeho schopnost změnit svět, či přinejmenším jeho obrazy, kritické obrazy a kritiku obrazů. Myšlenku (či utopii), že film nemusí za dobou nutně zaostávat, ale že ji může včas dostihnout, tak jako lokomotivy bratří Lumièrů či Medvědkinův filmový vlak, a dokonce ji předstihnout. Kupříkladu první snímek série, film À bientôt, j’espère, který uštědřil vládnoucí třídě pěkný políček, byl natočen půl roku před květnovými událostmi roku 1968 a uveden byl již v dubnu.
Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.