Jan Jedlička: Stopy krajiny

Režie
Rok
2020
Země
  • Česká republika
  • Itálie
Délka
67min
Zvukové stopy
Titulky

Pohroužený akvarel života umělce Jana Jedličky. Český malíř, filmař a fotograf emigroval v roce 1968 do Švýcarska a jeho druhým domovem se stala pustá krajina toskánské nížiny Maremma. Prázdná paleta možností vnitřního exilu je postupně naplňována uhrančivými malbami, utkanými z pestré směsice odstínů hornin, sedimentů, pigmentů nalezených v krajině. Imprese nového domova ambientně přenášené na plátna, fotografie i surovinu filmu zachycují vnitřní zrak a duchovní pouto umělce vyvázaného ze společenských struktur, oddaného pouze vlastní tvorbě a životu v krajině matného světla a stínu.

„Sledování proměn, to je to, co mě zajímá. Tady není žádný konečný výsledek, to se vyvíjí v čase, pořád dál.“ J. Jedlička (MFDF Ji.hlava

Tento film byl nominován na cenu Doc Alliance Award 2021 festivalem MFDF Ji.hlava.

Detaily

  • Originální název
    Jan Jedlička: Stopy krajiny
  • Režie
  • Kamera
    Miroslav Janek
  • Střih
    Pavel Kolaja
  • Hudba
    Jaroslav Kořán
  • Zvuk
    Vladimír Chrastil
  • Délka
    67 min (46-90 min.)
  • Rok
    2020
  • Země
    • Česká republika
    • Itálie
  • Barva
    • Barevný
    • Černobílý
  • Produkce

Komentáře

Pro přidání komentáře se prosím nejprve přihlašte nebo zaregistrujte.

Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.

Členové Doc Alliance

Chcete být pravidelně informováni o našem filmovém programu?

Odesláním registrace k Newsletteru souhlasím se zasíláním obchodních sdělení elektronickými prostředky a souvisejícím zpracováním osobních údajů pro účely zasílání Newsletteru Doc-Air, z.s. a potvrzuji, že jsem si přečetl(a) Zásady zpracování osobních údajů, textu rozumím a souhlasím s ním, přičemž beru na vědomí práva zde uvedená, zejména právo na námitky proti provádění přímého marketingu.