Původně to měl být obraz jednoho dne v životě japonské ženy. Výsledkem je jemným humorem prodchnuté vyprávění o tom, jak se polským filmařům z původního záměru nepodařilo realizovat skoro nic. _ Paní Otake je stále zaneprázdněná a filmaře odkazuje na později; když už se konečně zdá, že o sobě začne vyprávět, tak se rozpovídá o krajině za oknem. Kulturní bariéry nedovolují, abychom se dozvěděli víc, než umožňuje etiketa. Univerzální špatná angličtina jen podporuje prožívání vnějšku: jsme svědky chování, ale nemůžeme jej pochopit. _ Režisér je komickým hrdinou, hostem, který v dobré vůli chtěl zprostředkovat život v jiné krajině, ale nakonec se stal dotěrnou mouchou a hostitelům nezbývá, než ji od sebe odhánět co nejdál. Společně s kameramanem tedy tráví hodiny čekáním. _ Film je pozoruhodný v onom nesetkání se, které se stalo jeho základní (a zábavnou) osou. Hlavní atrakcí je nedosažitelnost hrdinky: čilá sedmdesátiletá žena hraje s Evropany hru o nepřekročitelnosti hranic a jim nezbývá, než se nudit v předpokojích. _ Režisér Marcin Koszalka studoval sociologii a poté kameru na Slezské univerzitě v Katovicích. Snímek o jedné Japonce natáčel během světové výstavy EXPO2005. Jako kameraman se aktuálně podílí na prvním polsko-čínském koprodukčním filmu.
Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.