Základ třetího filmu o zákulisí Pražského jara, je tvořen paralelními příběhy realizace dvou skladeb (Sylvie Bodorová: Juda Maccabeus, oratorium na texty podle Starého zákona Peter Graham: Subida), které byly napsány přímo pro festival a které zde měly premiéru. Jedna byla provedena v katedrále sv. Víta, druhá v bývalé tovární hale v pražském Karlíně. Jedna je více klasická, druhá velmi experimentální, jedna detailně zapsaná do not, druhá ponechávající více volnosti hráčům, jedna monumentální, druhá komornější, ale obě na hony vzdálené běžnému repertoáru i způsobu hraní.
Mělo jít o jasné vyvrcholení tohoto hudebního cyklu, na který sbíral režisér Pavel Koutecký materiál několik let. V dubnu 2006 však režisér tragicky zemřel a zanechal po sobě rozpracované dílo.
Bylo téměř povinností ostatních spolutvůrců dílo dokončit. Byl to opravdu výjimečný projekt, který boural stereotypy prezentování světa takzvané vážné hudby v médiích. Svět vážné hudby je vážný i směšný zároveň, tak jako vše, co je spojeno s člověkem.
Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.