Eliška Křenková leží v náruči Jenovéfy Bokové ve filmu Jiří pes uprchlík.

Téma: Nová česká intimita

Ve Varech letos získal Cenu mezinárodní kritiky FIPRESCI nový film Tomasze Wińského, polského režiséra působícího v Česku, Hranice lásky. Zároveň filmař rozpoutal manifestem nazvaným Nová česká intimita debatu o současné české filmové produkci. Kritizuje ji pro formální nezajímavost, absenci silného tématu a neochotu mluvit o tom, co je pro nás a pro současný svět podstatné, a proto podle něj ani neoslovuje selektory světových festivalů.

„V Česku se toho moc neděje, ale uvnitř Čechů se toho děje hodně. Potlačované emoce, vytěsněné, nepohodlné, podvědomé obsahy, temná zákoutí našeho nitra – to všechno současná česká kinematografie programově ignoruje jako nepodstatné téma.“ Wińský ale jen nekritizuje, od roku 2019 oživil český rybník společně se Šimonem Holým a Terezou Vejvodovou pěti filmy. Dva krátké filmy - Jiří pes uprchlík a Vymezení a jeden celovečerní hraný snímek - Zrcadla ve tmě, které nabízejí slibný směr hledání, můžete vidět v našem programovém speciálu.

Vybrané filmy

Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.

Členové Doc Alliance

Chcete být pravidelně informováni o našem filmovém programu?

Odesláním registrace k Newsletteru souhlasím se zasíláním obchodních sdělení elektronickými prostředky a souvisejícím zpracováním osobních údajů pro účely zasílání Newsletteru Doc-Air Distribution s.r.o. a potvrzuji, že jsem si přečetl(a) Zásady zpracování osobních údajů, textu rozumím a souhlasím s ním, přičemž beru na vědomí práva zde uvedená, zejména právo na námitky proti provádění přímého marketingu.

Poslat svému Junioru

Zavřít