Fotografie není k dispozici.

Dagmar Smržová (Česká republika)

Dagmar Smržová absolvovala pražskou FAMU, obor dokumentární tvorba. Směr její tvorby naznačil už absolventský film Čas na člověka, vyprávějící o zápasu nadaného mladého člověka s nepříznivými životními podmínkami i s vážnou chorobou. Svá osobní témata zpracovala a rozvinula především v dokumentárních pořadech odvysílaných v ČT. Mimo jiné v rámci cyklů dokumentárních pořadů OKO – pohled na současnost, OKNO – pohled k sousedům, Zpověď nebo EGO. Ve svých filmech se dlouhodobě věnuje jedincům a rodinám, kteří se musí vypořádat s nějakou formou hendikepu. V roce 2010 uvedla autorský celovečerní dokument Zachraňte Edwardse, který vypráví příběh mladých manželů ze Zlína a jejich touze přivést na svět dítě, i přes varování lékařů o možných komplikacích při porodu a diagnostikovaném postižení. V roce 2016 do kin uvedla divácky úspěšný dokumentární film Miluj mě, jestli to dokážeš, v němž odkrývá tabuizované téma sexuální asistence pro hendikepované. Snímek obdržel diváckou cenu za nejlepší film na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava.


Foto: Tomáš Krist, MAFRA

Filmografie

  • Chci tě, jestli to dokážeš
    2019
  • Miluj mě, jestli to dokážeš
    2016
  • Otázky pana Lásky
    2013
  • Sexuální výchova v Čechách
    2012
  • Zachraňte Edwardse
    2010

Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.

Členové Doc Alliance

Chcete být pravidelně informováni o našem filmovém programu?

Odesláním registrace k Newsletteru souhlasím se zasíláním obchodních sdělení elektronickými prostředky a souvisejícím zpracováním osobních údajů pro účely zasílání Newsletteru Doc-Air Distribution s.r.o. a potvrzuji, že jsem si přečetl(a) Zásady zpracování osobních údajů, textu rozumím a souhlasím s ním, přičemž beru na vědomí práva zde uvedená, zejména právo na námitky proti provádění přímého marketingu.

Poslat svému Junioru

Zavřít