V Rembrandtovi Haanstra dokazuje, že je možné natočit fascinující film, který se skládá pouze ze záběrů obrazů. Musel však procestovat celou Evropu, navštívit mnoho muzeí a majitelů soukromých sbírek, aby mohl díla nafilmovat. V díle velkého malíře rozpoznává Haanstra jeho zvláštní zájem o člověka coby samostatnou lidskou bytost, církevní motivy jsou zcela obejity. Haanstra chápe jako individuum i samotného Rembrandta. Ačkoli byl film natočen v rámci Rembrandtova roku 1956, a to částečně za účelem mezinárodní propagace Holandska, odkazy k vlasti ve filmu chybí. Nejslavnější částí filmu je pak série autoportrétů, které se vpíjí jeden do druhého, na níž můžeme pozorovat, jak malíř neodvratně stárne: i velcí mužové jsou poznamenáni životem. Skrze tuto obrazovou sérii dosáhl Haanstra výsledku, který připomíná dnešní počítačovou animaci.
Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.