Letní sleva: -40% na roční předplatné

Three Men and a Fish Pond

Režie
Rok
2008
Země
  • Lotyšsko
Délka
52min
Zvukové stopy
Titulky

Jednou mi přišel spam „Gold Dust Sold“ (zlatý prach na prodej). Recitovala jsem si ta slova jako básničku – gold, dust a sold. A najednou jsem se přistihla při myšlence – dle textů filmové teorie mě zastihl takzvaný Kulešovův (neboli Eisensteinův) efekt – že dva obrazy tvoří obraz třetí. V tomto případě za vším stojí tři slova. Nebo tři muži. Že je voda mokrá, ráno časné a mezi smradem a vůní je pouze skutečnost. A že člověk by se měl alespoň občas zvednout a opustit svůj každodenní život. Nemusí chodit daleko, stačí zajít tam, kde jsou lidé, ptáci, tráva, stromy, práce, prázdniny, radosti, starosti, utíkání a spočinutí. Tento snímek je spíše prostý než kdovíjak složitý – je o našem fyzickém a duchovním chápání světa. Je o tom, že jsou lidé. A také ptáci, a mlha, a slunce, a noc, a tak dál. Že to všechno existuje.
Laila Pakalnina

Detaily

  • Originální název
    Three Men and a Fish Pond
  • Režie
  • Scénář
    Māris Maskalāns
  • Kamera
    Māris Maskalāns
  • Editing
    Laila Pakalniņa, Māris Maskalāns
  • Zvuk
    Anrijs Krenbergs, Arvīds Ceļmalis
  • Délka
    52 min (46-90 min.)
  • Rok
    2008
  • Země
    • Lotyšsko
  • Barva
    • Barevný
  • Produkce
  • Distribuce

Komentáře

Pro přidání komentáře se prosím nejprve přihlašte nebo zaregistrujte.

Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.

Členové Doc Alliance

Chcete být pravidelně informováni o našem filmovém programu?

Odesláním registrace k Newsletteru souhlasím se zasíláním obchodních sdělení elektronickými prostředky a souvisejícím zpracováním osobních údajů pro účely zasílání Newsletteru Doc-Air, z.s. a potvrzuji, že jsem si přečetl(a) Zásady zpracování osobních údajů, textu rozumím a souhlasím s ním, přičemž beru na vědomí práva zde uvedená, zejména právo na námitky proti provádění přímého marketingu.