Scéna z filmu Loosova bedna
Scéna z filmu Loosova bedna
Sdílet přes
  • Facebook
  • Twitter

Loosova bedna

Režie
Rok 
2004
Země
  • Česká republika
Délka
10min 
Jazyky ve filmu 
Titulky 

Müllerova vila, 1929. Princip prostorového strukturování Müllerovy vily, tzv. raumplan, spočívá v odstupňování výšek jednotlivých místností podle jejich funkce i symbolického významu, tak rakouský architekt Adolf Loos chápal ekonomičnost, účelnost a zároveň estetiku obytného prostoru. Unikátní řešení jsou však vždy syntézou obratů a novostí v myšlení, proto je filmování vily vlastně prořezáváním jednotlivých zásadních oblastí tehdejšího vědeckého a sociálního paradigmatu. Tato komorní reportáž se celá odehrává pouze v interiéru a téměř výhradně v detailech. Vilu stavíme na základě myšlenek: film odráží specifické objevy v matematice, filmu a sociální roli médií. Je jakousi archeologií myšlení konce 20. let 20. století.

Detaily

  • Originální název
    Loosova bedna
  • Režie
  • Scénář
    Andrea Slováková
  • Kamera
    Michael Kaboš
  • Střih
    Janka Vlčková
  • Zvuk
    Michal Deliopulos
  • Délka
    10 min (1-15 min.)
  • Rok
    2004
  • Země
    • Česká republika
  • Barva
    • Barevný
  • Produkce
      • Petr Koza
      • Česká republika
  • Festivaly
    • Artfilm Trenčianske Teplice (Slovensko)

Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.

Členové Doc Alliance

Chcete být pravidelně informováni o našem filmovém programu?

Odesláním registrace k Newsletteru souhlasím se zasíláním obchodních sdělení elektronickými prostředky a souvisejícím zpracováním osobních údajů pro účely zasílání Newsletteru Doc-Air Distribution s.r.o. a potvrzuji, že jsem si přečetl(a) Zásady zpracování osobních údajů, textu rozumím a souhlasím s ním, přičemž beru na vědomí práva zde uvedená, zejména právo na námitky proti provádění přímého marketingu.

Poslat svému Junioru

Zavřít