Philippe Grandrieux patří k onomu vzácnému druhu režisérů, kteří se důsledně snaží dokázat nemožné. Dalším z nich je i Masao Adachi, který však tentokrát stojí před kamerou, zatímco Grandrieux nově definuje možnosti filmového portrétu. Adachi se rozhodl stát filmařem po přečtení surrealistického manifestu Andrého Bretona. Je-li však hlavním cílem surrealismu boj za svobodu, jedenasedmdesátiletý japonský avantgardní režisér se zajímá jak o boj samotný, tak o usilovně nabytou svobodu. Adachi je jedním z politicky nejradikálnějších, nejnekompromisnějších a nejsvéhlavějších filmových tvůrců své generace. A i kdyby diváci neměli příležitost zhlédnout byť jediný z jeho jen vzácně uváděných snímků, přece se najde mnoho důvodů, proč strávit večer v jeho přítomnosti. Grandrieux natočil kongeniální portrét o radikálních volbách, o myšlení v obrazech i o konání pomocí obrazů. Jeho typický černočerný, atmosférický obrazový vesmír proměňuje film v psychologickou “temnou komoru”, která překonává limity média a rozšiřuje tak škálu divácké zkušenosti. Revoluce je také obraz. Otázkou je, jak ten obraz změnit ve skutečnost. (Masao Adachi)
Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.