Jak nejlépe „vyhajpovat“ 29. ročník mezinárodního filmového festivalu studentstva teorie audiovize ví nejlépe náš spolupracovník Tomáš Plocek, student filmové vědy a filmový publicista Deníku N. Vybral stylisticky vyhraněné filmy, které se vyznačují vizuální stylizací, opulencí, překotným tempem a gargantuovskou smrští nápadů, a nejlépe vystihují letošní téma festivalu: HYPER.
Ať už se jedná o opulentní výbuchy barev, stylů, obrazů a bizarních světů, které navštěvuje Evelyn v oscarovém absurdním dobrodružství Všechno, všude, najednou nebo hyperstylizovanou, stop-motion animovanou sondu do ženského traumatu ve filmu Electra. Estetiku pokřivených linií, zcizujícího herectví a šokujících zvratů nabízí ponor do dějin filmového šílenství v klasickém expresionistickém snímku Kabinet doktora Caligariho a na kondenzovaný výlet dějinami americké kinematografie vezme diváctvo krátký (ale rozhodně ne pomalý) snímek rakouského režiséra Virgila Widricha Fast Film. A jestli máte pocit, že se filmy ženou příliš rychle vpřed, vyzkoušejte snímek, který na to jde pozpátku! Experimentální Happy End režiséra Oldřicha Lipského je ironickou černou komedií, která zobrazuje zločin spáchaný zhrzeným manželem jako jednu velkou HYPERbolu. Kolekci uzavírá dokumentární esej Věry Chytilové Praha neklidné srdce Evropy, jež pomocí frenetického střihu a hyperaktivní kamery vypráví příběh pražské metropole na pozadí dějin a kondenzuje její tisíciletou historii do jedné hodiny plné přebujelých obrazů, vjemů a myšlenek.
Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.