Dokumentární komedie Český sen zasáhla do skutečného života mnoha Čechů. Jednatřicátého května roku 2003 se sešlo několik tisíc lidí na louce v pražských Letňanech. Přilákala je sem reklamní kampaň, slibující hypermarket ČESKÝ SEN s nevídaně nízkými cenami. Dav však na místě našel jen plátěné průčelí. Tento „přátelský podvod“ byl součástí projektu filmových studentů Víta Klusáka a Filipa Remundy. Objednali totiž u jedné z největších reklamních agentur propagaci neexistujícího produktu - hypermarketu. Pak už jen s kamerou sledovali, jak se dnes vyrábí důvěryhodná reklama, jež nemusí být sebeméně podložena skutečností. Zábavný i znepokojivý film zblízka pozoruje reklamní profesionály, režiséry, psychology, analytiky, české celebrity, ředitele hypermarketu i zákazníky - tedy svůdný kolotoč konzumentství, v němž se dnes většina z nás veze.
Naše doporučení:
Zřejmě žádná pozdější provokace Víta Klusáka a Filipa Remundy nevzbudila takové pozdvižení jako jejich první společný film a zároveň první česká reality show. O jejich fiktivním hypermarketu, doprovodné reklamní kampani i následném zklamání dychtivých zákazníků vyšly desítky článků nejen v českých, ale také ve světových médiích.
Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.