Může film zachytit realitu nezkresleně? Můžeme věřit tomu, že v dokumentárním filmu vidíme odraz skutečnosti? Kde je linie mezi dokumentem a fikcí? V našem výběru zaměřeném na hybridní filmy budeme hranici fikčních světů ohledávat.
Ponořte se spolu s námi do filmů, které nelze jednoduše označit jen jako dokumentární. Dánský klasik Jørgen Leth ve svých snímcích často s realitou pracuje a dává divákovi najevo, že o něm ví. Ve své antropologické komedii The Perfect Human nám představuje dokonalého muže a ženu při každodenních činnostech, zatímco v Life in Denmark ukazuje téměř stovku svých spoluobčanů, aby tak přiblížil realistický obraz Dánska. Režisér Peter Kerekes se se svým filmem Jak se vaří dějiny podíval na vojenské střety optikou vojenských kuchařů a představuje tak recepty od druhé světové války až po konflikt v Čečensku. Poslední snímek režiséra československé nové vlny Jana Němce, Vlk z Královských Vinohrad, přiznaně balancuje na hraně žánrů i na hraně autobiografie a fikce a diváka upomíná, že filmu ani režisérovi není radno slepě věřit.
Projděte se s námi doku-fikčními světy a objevte svoji hranici mezi realitou a smyšlenými příběhy!
Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.