Vojtěch Mašek je scénáristou a režisérem mysteriózního psychologického filmu Arvéd. Kromě toho je i dramaturgem a spisovatelem, komiksovým a divadelním autorem i zakladatelem internetového fenoménu Recykliteratura.
Jak si ho našlo téma démonického kolaboranta Jiřího Arvéda Smíchovského? Má on sám vztah k okultismu? Jakou roli hraje mezi jeho mnohými vyjadřovacími prostředky právě film? V dalším díle DAFilms Živě se ptala Táňa Zabloudilová.
„Uvědomili jsme si, že Arvéd je svým způsobem geniální herec, je typem autorského herce, sám si roli napíše a sám jí hraje. Jeho předstírání a manipulace a neustálé lavírování mezi tím, že nám ze sebe už něco ukáže, ale on to potom sám shodí nebo zesměšní, to jsme si nastavili jako jeden z klíčů k postavě. Je to paralela s hercem, který se sám sobě ztratí a už jen střídá role a charaktery. Vypaří se.“ (Vojtěch Mašek)
„Nechvalnou českou tradici neustálého udavačství a spolupráce s mocí a snahu z toho vybruslit nebo naopak to přetáhnout na svou stranu jsem si pro sebe nazval „ďáblovým stolem“ Přišlo mi, že se důležité věci ve 20. století začaly odehrávat u kancelářských stolů. Jako stůl někdejšího Mefista, kde se podepisují spolupráce. Něco, co se přesouvá z kanceláře do kanceláře, z doby do doby, a za stoly sedí Mefistové a Faustové. A často si místa vystřídají...“ (Vojtěch Mašek)
Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.