Ondřej Mikula (Aid Kid) patří k nejznámějším představitelům elektronické hudby u nás. Spolu s Jonatánem Pastirčákem (Pjoni) je čerstvým držitelem Českého lva za nejlepší hudbu k filmu Vojtěcha Maška Arvéd.
Jaké to bylo skládat poprvé hudbu k celovečernímu hranému filmu, co ho zaujalo na Arvédovi a jak se mu podařilo proniknout do konzervativního prostředí českého filmu? Jak vypadala spolupráce na komponování hudby v tandemu a jak hudebníky inspirovaly vrzající dveře? V dalším dílu DAFilms Živě se ptala Táňa Zabloudilová.
Jaké jsou inspirační zdroje a vzory Ondřeje Mikuly?
"Mám hodně rád Jonnyho Greenwooda (člen kapely Radiohead, soundtrack k filmům: Bodysong, Až na krev, Norské dřevo) jako skladatele a Micu Levi (stage name Micachu, soundtrack k filmům: Pod kůží, Jackie a Monos) I s Jonatánem se dost shodneme, že to jsou takoví naši nejoblíbenější skladatelé, kteří pracují s klasickými nástroji a takovou formou, která je dost unikátní a inspirativní. Nejradši mám ve filmu velký hudební moment, který „vystřelí“ film jinam. Moje nejoblíbenější hudební místo je ve filmu Portrét dívky v plamenech, kde je vlastně jenom jedna hudba a je během nejdůležitějšího momentu filmu, který dal filmu i název. Podobně je to třeba v The Florida Project, kde je hudba až na konci. To jsou pro mě nejzásadnější hudební zážitky."
Portál DAFilms.cz je výsledkem tvůrčí spolupráce 7 klíčových evropských festivalů dokumentárního filmu sdružených do Doc Alliance. Naším cílem je posouvat hranice dokumentárního filmu, propagovat jeho rozmanitost a podporovat kvalitní autorské filmy.